- A cha-cha-cha és a többi latin táncra jellemző, hogy adottak a meghatározott lépések és kombinációik. A tangóban erre ne is számítsatok.
A tangó a gyors és hirtelen fékezett, erőteljes haladómozgásokban nyilvánul meg. Ezek szaggatottan váltakoznak a szenvedélyes dinamika és a feszült szünet között. - magyarázta Gloria az elmélyülten figyelő párosnak. - Éppen ezért nem hiszem, hogy meglepő, ha azt mondom, hogy nem tartozik a könnyű kategóriába sorolt standard és divattáncok közé. 3 hetetek van arra, hogy fellépésre alkalmas szintre jussatok.
Sora és Leon a tükör előtt állt, miközben a tánctanárnő mögöttük járt fel alá.
- A versenytáncos tangóban ugyan nincs emelkedés és ereszkedés, ellentétben az argentin tangóval, ami gyakran bővül ki emelésekkel és süllyedésekkel. Az előrehaladások sarok lépéssel kezdődnek. - Mutatta a lépéseket. - A térdek végig kissé hajlítottak, a lábak zárásánál sem egyenesednek ki. A lábak helyeződnek és nem csúsznak a talajon, mozgásuk gyors, de kemény hatást nem kelthet. Egyszerű előre és hátra történő haladó lépések - melyeket kissé kanyarodva lehet táncolni - adják a tangó alapmozgását.
Az argentin tangó eredetétől fogva elválaszthatatlan némi erotikus tartalomtól, ami az előadás történetébe tökéletesen illik. Végig improvizatív jellegű, nincsenek meghatározott koreográfiák, a táncosoknak egyaránt figyelniük kell a táncmódra és a lépésekre. A férfi és a nő szerepe egyaránt nehéz: míg a férfi irányít, a nőnek végig követnie kell az improvizált lépéseket, a férfinek pedig figyelembe kell vennie a tér nyújtotta lehetőségeket.
Először is nézzünk néhány alaplépésként használható elemet!
- Séta! Fogózkodjatok össze, Sora, ügyelj a testtartásodra, végig legyen feszes. A kontaktust végig tartsátok fenn, különben széthullik az egész. Leon, tartsd a karod, indul a séta, összhangban való lépések sorozata, és egy, két, három és négy, öt, hat, hét és nyolc, a ritmus 4/4, egy kicsit szokatlan lehet, minden ütemben két hangsúllyal, és egy, két, három és négy, öt, hat, fordul és vissza. A tangó haladó tánc, a párnak az óramutató járásával ellentétes irányba kell haladnia a parketten. Végig tartsatok szemkontaktust és ügyeljetek az arckifejezésre!
- Corrida! Egymás utáni gyors és kis lépések ugyanabba az irányba. Az ajtó felőli irányba indul! Egy-két-hár-négy-öt-hat-hét-nyolc, és vissza-két-hár-négy-öt-hat-hét-nyolc, egy-két-hár-négy-öt-hat-hét-nyolc, vissza-két-hár-négy-öt-hat-hét-nyolc. Fordul és vissza!
- Sacada! Az egyik táncos lábával elmozdítja partnere szabadon levő lábát. Alapállás, lépések a következők: séta hatig, szembefordul, Sora, testsúlyod a bal lábadon, jobb hátra nyújt, ahogy a lépésből adódik, támaszkodj Leon vállára, Leon, a bal lábaddal told hátra Sora jobb lábát, lecsúsz! És indul, séta, két, három és négy, öt, hat, szembe és le! Vissza és még egyszer. Egy, két, három és négy, öt, hat, szembe és lecsúsz! Másik variáció, láblendítéssel. Szembefordulás, séta kettőig, láb lendít előre, lendít hátra, Sora toldd oldalra Leon jobb lábát, oldalra csúszás hétre, lábad a csípője köré nyolcra. És indul! Séta, kettő, előre, vissza, hátra, vissza, ki a láb, fel! Még egyszer. Séta, kettő, lendít előre, négy, lendít hátra, hat, csúszik és csípő! Sora, hagyd csúszni a bal lábad Leon jobbjával. Még egyszer!
- Giro! Az egyik táncos körben sétál a másik körül. Átfűzéshez használható mozdulatsor, állva vagy akár haladás közben, oda-vissza vagy akár félig. Alapállás szemben. Leon, fond össze a karjaid, lábaidat nyisd laza terpeszbe, Sora, egyre indulsz, négyre érkezz vissza, majd ugyanez a másik irányba, és mehet! Körbe, kettő, három, négy, vissza, kettő három négy, újra, kettő, három, négy, vissza, kettő, három, négy. Az iránnyal ellentétes karodat végig tartsd Leon vállán és csúsztasd végig, ahogy haladsz. Mintha átölelnéd.
- Volcada! A táncosok egymás felé dőlnek, a nő szabadon levő lábával egy ívet ír le a parketten. Emelés. Sora, egyre emeld fel a lábad, Leon, te pedig fogd meg a hajlított térdénél, másik kezeddel fogd a derekát és kettőre döntsd hátra. Sora, nyújtsd ki a lábad háromra, majd négyre vissza, és Leon, öttől nyolcig tegyél egy fél fordulatot úgy, hogy Sorát húzd magaddal, a lába érje a földet. És mehet! Egy, hátra, nyújt, négy, öt, hat, hét és le! Újra, kettő, felnyújt, vissza, lép, hat, hét és le. A lépést még egyszer.
- Colgada! A táncosok egymással ellentétes irányba dőlnek, ezek különböző dinamikus fordulásokat téve lehetővé. Séta forgással kombinálva, háromig séta, negyedik lépésnél ellenkezőleg, bal felé dőltök, majd nyolcig forgással séta. Lendületből, indul! Egy, két, három és dől, forog, hat, hét és nyolc, újra, lép, három és dől, lendületből lép, hét és nyolc.
- Remek, akkor talán nézhetjük is együtt az egészet, egy egyszerű koreográfiában. Zenére.
Raj-ta és séta, kettő, három, négy, dől, fordul, hét és nyolc. Egy-két-hár-négy-öt-hat-hét-nyolc, vissza-két-hár-négy-öt-hat-hét-nyolc. Körbe, kettő, három, négy, vissza, kettő, három négy, egy, kettő, vissza, négy, egy, egy, egy, és áll. Séta, két, három és négy, öt hat, szembe és le! Séta, kettő, lendít előre, négy, lendít hátra, hat, csúszik és csípő! Egy, hátra, nyújt, négy, öt, hat, hét és le! Újra, kettő, felnyújt, vissza, lép, hat, hét és le. Remek! Ezt még egyszer, és mára végeztünk is!
Sora fáradtan dőlt le az ágyára. Lerángatta lábáról a tánccipőt, majd bevánszorgott a fürdőbe hogy fogat mosson. Azután nagy nehezen visszamászott az ágyhoz, majd egyszerűen elengedte magát és hanyatt vágódott. Fáradt tekintettel meredt a plafonra, amikor egy alak úszott be tekintete elé.
- Kifárasztott a tangóóra? - kérdezte az apró szellem.
- Szerinted miért nézek ki így? -kérdezett vissza durcás hangon Sora.
- Ha szabadna felajánlanom egy kis frissítő masszást...
- Ha most nem mész azonnal jó messzire tőlem, megetetlek Jonathannal... - dörmögte álmatag hangon a lány, majd elnyomta az álom.
- Hát így értékelik a kemény munkát...